Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2016

Alda Merini - 5 ποιήματα

Εγώ είμαι απλώς ένα κορίτσι

Είμαι τρελή για σένα, αγάπη μου
που πας και ξεσκαλίζεις
στα περασμένα μου
των λόγων μου τα σπασμένα εκείνα παιχνίδια.

Όλα στα χαρίζω
αν τα θες,
εγώ είμαι απλώς ένα κορίτσι
γεμάτο ποίηση
καισκεπασμένημε δάκρυα αλμυρά,
γυρεύω μόνο ν’ αποκοιμηθώ
στ’ ουρανού την έναστρη όχθη
και να γινώ αγέρι απαλό
με αγάπης τραγούδια για σένα.

(από τη συλλογή «Στην υγειά σου, Aγάπη μου!»)




Όταν μιλούν οι ερωτευμένοι

Όταν μιλούν οι ερωτευμένοι
μέσα από τα δέντρα
και μέσα από χίλιους δρόμους δυστυχίας,
όταν αγκαλιάζουν τον κισσό
σαν να ’τανε τραγούδι,
όταν βρίσκουν τη χάρη
στα ασύνταχτα τα στάχυα
και στους ψηλούς βλαστούς,
όταν στενάζουν οι εραστές
κύριοι είναι επί της γης
και είναι στο Θεό σιμά
καθώς οι άγιοι οι πιο συνεπαρμένοι.

Όταν οι ερωτευμένοι μιλούνε για θάνατο
μιλούνε για αιώνια ζωή
σε μια συνομιλία σε εκλεπτυσμένη εσπεράντο
γνωστή μόνο σ’ Αυτόν.
Ιερόσυλη είναι η γλώσσα τους,
αλλά φωνάζει την άπειρη χάρη
μιας μεγάλης συγχώρεσης.

(από τη συλλογή «Tρελή, τρελή, τρελή από αγάπη για σένα»)




Ντάμα Μπαστούνι

Σε περιμένωκαι κάθε μέρα
σβήνωλίγο λίγο τη φορά
κι έχω το πρόσωπό σου λησμονήσει.
Με ρωτούν αν η απελπισία μου
ισούται με τη δική σου απουσία
όχι, είναι κάτι παραπάνω:
μια χειρονομία άτρεπτου θανάτου
που δε νογάωνα σου χαρίσω.

(από τη συλλογή «Κλινική της εγκατάλειψης»)






Κλεισμένη σκόνη είναι οι στίχοι






Κλεισμένη σκόνη είναι οι στίχοι
από ένα βάσανό μου ερωτικό,
όμως έξω ο αγέρας είναι σωστός,
ασταθής και γλυκός κι ο ήλιος
σου μιλά για αγαπημένες υποσχέσεις,
έτσι όταν γράφω
σκύβωστη σκόνη το κεφάλι
και λαχταρώ τον άνεμο, τον ήλιο,
και το γυναικείο δέρμα μου
καταπάνω στο δέρμα το αντρικό.

(από τη συλλογή «Τα άγια χώματα»)





Άναψα μια φωτιά

Άναψα μια φωτιά
στιςνύχτες μου με φεγγάρι
για να προσελκύσωτους επισκέπτες
καταπώς κάνουνε οι πόρνες
σε κάποιων δρόμων τις άκρες,
αλλά κανείς δεν σταμάτησενα ρίξει μια ματιά
και η φωτιά μου σβήστηκε.

(από τη συλλογή «Τα άγια χώματα»)




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου